hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| کارت الکترونیکی به‌زودی جایگزین دفترچه‌ بیمه سلامت می‌شود

کرمانشاه| کارت الکترونیکی به‌زودی جایگزین دفترچه‌ بیمه سلامت می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از جایگزین شدن کارت الکترونیکی سلامت به‌جای دفترچه بیمه سلامت خبر داد و گفت: این طرح به‌صورت پایلوت در شهرستان هرسین در حال اجرا است.

کیومرث مظفری در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف دستاوردهای قابل‌توجهی داشته و یکی از مهم‌ترین این حوزه‌ها در حوزه سلامت بوده است. او با اشاره به تأسیس بیمه خدمات درمانی طی 24 سال گذشته و تغییر نام آن به بیمه سلامت، افزود: طی آن بیش از 700 هزار کارت بیمه برای روستائیان و عشایر صادر شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد: سال 84 طرح تبدیل بیمه روستائیان از کارت به دفترچه صادر شد و در سال 78 با ارائه بیمه ایرانیان، 80 درصد تخفیف برای شهروندان در نظر گرفته شد.

او تأکید کرد: سال 93 طی دستور‌العملی تمامی کسانی که زیرپوشش هیچ نوع بیمه‌ای نبودند در بیمه سلامت پذیرفته شدند و اکنون چنانچه شهروندی فاقد بیمه است می‌تواند در قالب بیمه ایرانیان با 50 درصد تخفیف از خدمات بیمه‌ای استفاده کند.

 مظفری مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان را ‌هزار و 40 مرکز عنوان و بیان کرد: در حال حاضر 23 دفتر پیشخوان خدمات دولت برای صدور دفترچه بیمه‌شدگان استان طرف قرارداد هستند.

این مسئول از جایگزین شدن کارت الکترونیکی سلامت به‌جای دفترچه بیمه سلامت خبر داد و افزود: این طرح به‌صورت پایلوت در شهرستان هرسین در حال اجرا است و تا زمان تحویل کارت هوشمند به بیمه‌شدگان هم استانی‌ها می‌توانند در شهرستان محل سکونت اقدام به تعویض دفترچه کنند.

او گفت: چنانچه بیماری به مرکز درمانی مراجع کند و دفترچه همراهش نباشد با ارائه شماره ملی پذیرش می‌شود.

مظفری با اشاره به تعهد بیمه سلامت در قبال 2 هزار و 400 دارو، گفت: در مراکز درمانی روستایی 436 قلم دارو موجود است.

او در خصوص پوشش بیمه‌ای معتادان، افزود: با توجه به سیاست‌های سازمان این افراد هم زیرپوشش بوده و مراکز ترک اعتیاد یا سوء‌مصرف مواد مخدر طرف قرارداد ما هستند به‌گونه‌ای که معتادان زیرپوشش در این مراکز سه بار تحت درمان رایگان قرار می‌گیرند چنانچه ترک اعتیاد نکنند هزینه درمان را باید آزاد پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه تبعه بیگانه زیرپوشش این بیمه هستند، افزود: اتباع خارجی مقیم استان کرمانشاه که به‌صورت قانونی در این استان هستند از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

او در پایان، سامانه ارتباطی 1666 را برای پاسخگویی عموم مردم 24 ساعته اعلام کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد